Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.11.2017 20:57 - За да помогнете да оздравее болен човек, трябва да жертвате нещо от себе си! Свети Паисий Светогорец, 3rm.info
Автор: grigorsimov Категория: Политика   
Прочетен: 1906 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 24.11.2017 20:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Ако молим Бога за нещо, но нищо не жертваме, нашата молба няма особена стойност. Ако аз кажа: "Боже мой, моля Те, изцели ... /еди кой си/", а сам не жертвам нищо, то, все едно говоря добри думи, но ги хвърлям на вятъра.

 

imageАко в мене има любов или правя някаква жертва, Христос вижда и ще изпълни моята молба, но, разбира се, само ако това ще е от полза за човека, за когото се моля. Затова, когато ви молят да се помолите за някой болен, казвайте им, и те самите, също да се помолят, или поне да се стараят да се избавят (поне от някои) от своите недостатъци.

При мене идват некои хора и ме молят: "Чувал съм, че можеш да помагаш. Помогни и на мене, излекувай ме!". Но такива хора искат да получат помощ, без да положат никакви усилия. Каваме на такъв човек, примерно: "Спри да ядеш сладко, направи някаква жертва, та да ти помогне Бог". А той отговаря: "А защо? Нима Бог не може да ми помогне и без такава жертва?" Такива хора не могат да пожертват нещо, даже за себе си. А камо ли, да пожертват нещо, за другиго! Но има хора, които не ядат сладко, та да помогне Христос на страдащ от захарен диабет, или не спят, за да даде Христос малко сън, на страдащ от безсънница. Постъпвайки така, човек се сродява с Бога. И тогава Бог дава на хората от Своята Благодат.

Когато човек ми каже, че не може да се помоли за някой от своите болни роднини, аз го съветвам, да направи за този болен някаква жертва, да се откаже от нещо, което нанася вреда на неговото собствено здраве.

Веднъж при мен в каливата дойде човек от Германия. Той имаше дъщеря, която постепенно се парализирала. Лекарите се отказали от нея. Нещастният баща беше напълно отчаян. "Извърши и ти някаква жертва за здравето на собственото си дете, — посъветвах го аз. — Да правиш поклони, не можеш, да се молиш, също не можеш. Добре, тогава нещо друго. Кажи, колко цигари пушиш на ден?" — "Четри и половина пакета", — отговори той. "Пуши по един пакет, — казах му аз, — а парите, които до сега си харчил за останалите три и половина пакета, давай като милостиня на някой бедняк". — "Отче, — каза той, — нека оздравее детето ми, и тогава напълно ще престана да пуша". — "Не, — казах му аз, — когато то оздравее, твоята жертва вече няма да има никаква стойност. Ти трябва да спреш да пушиш, сега.

 

Остави цигарите. Нима не обичаш детето си?" — "Аз ли не обичам детето си?! Та аз за него ще се хвърля от шестия етаж", — отговори той. "Аз не ти казвам, да се хвърлиш от шестия етаж, а ти казвам да спреш да пушиш. Ако извършиш такава безумна постъпка и се хвърлиш от шестия етаж, ти ще оставиш детето си безпризорно, и самият ти ще изгубиш душата си. Аз те съветвам да направиш нещо много по-лесно: да спреш да пушиш. Спирай още сега!". Но той в никакъв случай не искаше да оставя цигарите, и в края на краищата, си тръгна от мене, прозълзен! Е, как може да помогнеш на такъв човек? А които пслушат, получават помощ.

Друг път дойде при мен човек, задъхан от ходенето пеша. Аз се сетих, че много пуши, и му казах: "Чудак-човек, защо пушиш толкова? Нали ще заболееш". След като поотдъхна, той каза: "Жена ми е много болна, и може да умре. Моля те, помоли се да стане чудо. Лекарите безсилно отпускат ръце". — "А ти обичаш ли жена си?" — попитах го аз. "Обичам я". — "Тогава защо сам не искаш да и помогнеш? Самата тя направила каквото може, лекарите също направили всичко възможно... а какво направи ти самият, за да получи помощ жена ти?" — "А какво мога да направя аз, Дедо?" — учуди се той. — "Ако спреш да пушиш, жена ти ще оздравее, - казах му аз". Имах предвид, че ако Бог реши, че духовното му оздравяване няма да помогне на жена му, то, като спре да пуши, най-малкото, самият той ще се избави от злото, което докарва пушенето. Мина месец, и той радостнен дойде, да ми благодари. "Дедо, — каза той, — спрях да пуша и жена ми оздравя". След време пак дойде, беше много разстроен и разказа, че полека започнал пак да пуши и жена му отновозаболяла тежко. — "Еми, ти вече знаеш лекарството. Спри да пушиш".

 

http://3rm.info/publications/11889-chtoby-bolnoj-stal-zdorov-nado-idti-na-kakuyu-to.html

 

Превод, Григор Симов




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: grigorsimov
Категория: Политика
Прочетен: 28312616
Постинги: 4287
Коментари: 7547
Гласове: 8239
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031